Monday 30 May 2011

PERANG ARTIS MALAYSIA & PEMINAT KPOP


Assalammualaikum...lama tol x update blog ni..xde idea nk merapu..tp ari ni ade bnd nk ajak korg smua renung2 kn..hehehe

28/5/11 ialah hari yg sgt bmakna utk Msia ELF..tau kn nape? coz SJM secara terhormatnye dpilih oleh gov utk perform ms majlis sambutan Hari Belia Negara..tujuannye utk tarik komuniti peminat KPOP spy dtg meramaikn n secara x lgsg capai target 1 juta belia ni..hmm..bjiak idea gov 2..
Tp nape nk guna artis KPOP?kn bnyk lg artis Msia yg blh nyanyi..hmm..rsnye korg tau knp.mst la sbb demam KPOP yg bkn sj menular kt Msia ni tp di seluruh dunia jg dilanda demam yg x pasti bila akn reda..hope x reda smpai bila2 la coz aku pn KPOP fans n lbh details ELF a.k.a SJ fans..hehehe

OK..ari Sabtu aku n kwn2 dtg ke tmpt concert agk awl la..(ade yg lg awl dr kami)..kami jln kaki n straight to the concert stage..wow..ramai tol org.kami pn join la bdiri skali..tgk dr audience yg tlalu ramai dh tau betapa popularnye SJM as a sub-unit from SJ..2 baru SJM..kalo SJ yg dtg rsnye..korg blh pikir sndri la kn???hahahaha...

Selesai sudah artis Msia perform then fans kne tggu agk lama sblm SJM perform.2 mmg aku x nafikn agk lama la..mmg aku sndri rs nk marah coz aku ni bkn la penyabar mana..even org yg aku syg tp kalo dh lmbt mmg aku mngamuk..tp krn aku tau standard SJM dh ala2 VVIP ari 2 so aku tggu je la..plus ade kwn2 yg blh ajak borak2,gelak2 so aku cool down ckit la mlm 2..

Kul 10mlm SJM kuar n perform lagu2 hit dorg dr album Super Girl n Perfection.. start dr Too Perfect,Blue Tomorrow,Off My Mind..then ade gk solo performance dr Zhoumi,Ryeowook,Kyuhyun n Eunhyuk.Lastly dorg nyanyi Destiny n Super Girl.kecewa ckit coz Sungmin xde solo stage as he is one of my biggest bias in SJ..ade gjk sesi ramah mesra ngn fans bertuah.siap dpt free hug n kiss from SJM members..(jeles!!!)...

Kul 11mlm SJM abis perform n concert bsambung dgn performance dr artis tempatan sprt Hujan..hmm..so maknenye bkn la SJM last performer but artis Msia..x kisah la..pas SJM abis perform bpusu2 fans esp. KPop fans tinggalkn concert venue..including me n my frens..hahahaha

OK cam biasa la rumah sudah siap tp pahat masih berbunyi..abis concert aku dpt call dr kwn aku Fee yg x dpt dtg concert ni..so borak pny borak,Fee pn citer sal gelagat artis Msia yg kecoh2 kt twitter marah2 SJM,organizer n Gov coz kononnye dorg dpt layanan yg buruk..perlu ke aku bgtau nama2 artis 2???ok..aku mention je la ek..Rodi Krystal,Mila AF,Afiez,Azwan Ali,Ika Nabila AF..hmm..yg mulakn isu ni ialah musician Afiez n Rodi kristal...then ramai la penyibuk yg bajet 'pembela' artis Msia dtg mencelah..

Isunye bermula krn dorg x puas ati krn dorg kne tgglkn khemah 2 krn SJM dh smpai kt concert venue..then dorg ckp khemah utk local artis penuh ngn penari Korea..dorg ckp gk yg Koreans pndg muka dorg cam x puas ati..n yg plg mencetuskn isu ialah xblh guna toilet yg sama ngn SJM kononnye toilet 2 dtg dr SJM.so dorg kne jln kaki 25minit dr stage utk cr toilet lain..artis2 ni nyatakn rs x puas ati dorg kt laman twitter masing..so KPop fans yg x dtg concert ni pn mula sesi bela blk artis ksygn dorg..even me myself pn akn bela SJM..kata artis ni request dtg dr SJM sndri yg x bg share toilet n dorg kne tgglkn khemah 2..huhu..Tuhan je yg tau kebenarannye..

Dan mula la sesi perang twitter..ape yg aku nk ckp kt cni ialah tentang sikap artis Msia yg mudah melatah bila jd hal camni..bila fans mula mbalas serangan dorg mula la kuar ayat maki hamun.carut2..artis2 ni marah fans n gov kononnye lbhkn artis luar dr artis msia sndri..

Kemudian dtg la 'pembela' nama Mila Jirin yg kononnye terasa bila rakan artis dilayan sbegitu..si Mila ni ckp dia x anti kpop but sape yg bc twit dr dia mmg jelas dia sndri x puas ati ngn artis kpop..kononnye peace to kpop fans la sgt..tp ayt dr artis ni gunakn bahasa yg kasar n maki SJM 2 ayat org yg x anti Kpop ke?si Mila ni jgk siap perli SJM kononnye x tau speaking..hmm..nmpk sgt la kau mmg x knl sape dorg ni Mila..sblm kau ckp SJM x pndai speaking meh aku nk tny 'ko 2 skola pndai sgt ke??kalo pndai sgt BI nape ayat ko twit 2 cam knk2 tadika pny ayat?grammar mistake everywhere..ko tau x Henry Lau 2 org Kanada??Sungmin 2 cuma x bnyk ckp tp dia blh speaking??kalo stakat english bsepah tlg la gi blaja ngn sape2 slbm twit lam english..

Abis citer Mila dtg lak si Azwan Ali..korg knl ke sape dia ni???pengacara yg bajet no.1 kt Msia ni..n bajet ade mulut pls laser kt Msia ni..dia ni mula menyemakkn diri lam perang ni sbg 'pembela' 'ank' dia si Mila ni..n tanpa diundang dia pn trus melatah n trus gelar fans yg hentam blk mila ni sbg anjing..ish3..'baik sungguh budi bahasa' ..x pdn ngn umur yg dh tua n x pdn ngn status Haji(dh gi Mekah org tua ni)..x ckup ngn tu si AA ni jgk gelarkn smua yg dtg ke Perhimpunan Sejuta Belia esp yg dtg concert ni ni sbg Perhimpunan Sejuta Anjing...mengucap panjang aku bc twit dr dia ni..dh la acara ni anjuran kerajaan..so maknanye even PM n menteri2 kabinet,mak bapak yg bawak ank2,and smua yg dtg x kira la nk tgk SJM atau Hujan n artis2 lain   ni pn anjing la ek AA??hmm..rupanye kwn artis sndri pn kau gelar anjing..kalo ko kwn ngn anjing,abis 2 ko ape ek??kalo ikut fizikal aku rs ko B_B_ kot..hahahaha..jgn marah,,ko yg cr psl dulu..

Kata si AA yg kononnye nk tgglkn dunia pondan ni dia xnk lyn baca twit org yg hentam dia blk psl hal ni..kononnye trus blok..lupa nk bgtau aku pon dh blok korg smua artis2 yg kecoh2 ni..katanye org2 yg hentam dia ni xlayak dpt twit dr dia..tp kalo ko nk tau AA a.k.a pondan/bapok kami2 ni pn x teringin nk dpt twit dr manusia hina cam ko..kitorg twit ko pn bkn nk ckp 'hai' ke ape ke..tp kitorg nk hentam ko je..paham x??ikutkn ati yg marah nk je aku wt serangan peribadi kt si pondan ni dh alang famili background dia mmg x bape nk elok..hahaha..

Then x ckup si AA ni dtg lg sorg yg nama dia Ika Nabila AF..hmm..aku x tau dia ni AF ke bape coz aku mmg x tgk AF coz tmpt lahirkn artis megi yg cpt msk tp cpt gk abis n cpt lapar pas mkn..so paham2 la kn ape maksud aku 2..aku rs dia ni lg muda dr aku..tp lgsg xde budi bhs..kalo korg bc twit2 dia korg rs dia ni x ubah cam org xde pelajaran..hmm..xtau la skola smpai tingkatan bape..siap nk halau cam anjing org yg marah2 dia..pas2 siap gelar org tolot..cam2 ke budi bahasa gadis melayu??

Aku tau kpop fans sndri mmg x nafikn ade gk yg gunakn bhs kasar lam twit dorg.tp x smua.tp korg rs nape dorg guna bhs kasar?mst la sbb artis2 ni yg gunakn bhs kasar..so kne la bls bhs kasar blk..kalo dh smpai tahap nk kencing kt muka SJM sape yg x marah..tp artis2 ni korg kn artis bkn ke korg kne jg tatasusila korg?aku ni kalo nk ckp sal perihal artis msia mmg x ckup 1 ari..tlalu bnyk perkara yg menjengkelkn tentang dorg ni yg aku nk ckp..tp mls la..coz korg blh nmpk sndri..

OK..skang ni aku nk overview blh isu ni..dr 1 sudut mmg aku kesian kt artis Msia kalo smua dakwaan dorg 2 btl.smpai kne tgglkn khemah,xleh guna toilet..dgr2 citer rodi dorg cuma dpt mkn burger hangus..hmm..xtau la btl ke x..rsnye xde la smpai sekejam 2 organizer rsnye..xkn dorg nk buka 1 by 1 burger 2 n cek hangus ke x sblm bg kt korg.kalo cam2 aku pn geli nk mkn kali burger 2 dh kne sentuh dulu..

Then psl kne tgglkn khemah sbb SJM dh smpai..ni wt aku rs x logik..waktu yg artis ni ckp SJM dh smpai dorg kn tgh ats stage men gitar,keyboard bagai nk rak.of coz la korg xde kt khemah..n tlg la jgn nk ckp korg kne tgglkn khemah sbb bnd 2..rsnye aku nmpk ngn mata sndri khemah yg di asingkn utk local artis.dh tentu la SJM x share khemah ngn korg..then yg ckp khemah local artist penuh ngn penari Korea???OMG..sgt menipu..selain SJM yg 6 org 2..cuma ade 2 org dancers je yg dtg.dorg 2 dancers Henry utk solo Off My Mind..jap..gemuk sgt ke dancers 2 smpai penuhkn khemah 2?rsnye dorg 2 smua kurus n ensem kot..si rodi n musician 2 pn kurus je..pelik tol camne leh penuh..hahaha..

Then isu plg bsr yg smpai kecoh 1 dunia ialah toilet..aku kesian gk la bila artis sndri x leh guna toilet..tp xblh ke dlm acara bsr camni korg btolak ansur ngn tetamu kehormat jemputan kerajaan ni?isu toilet jauh smpai ken jln kaki 25 minit x timbul bg aku coz bgunan sblh yg ade cafe 2 ade toilet n aircond lg..x smpai 5minit pn jln kaki..blkg stage 2 pn ade toilet..so nape nk kecoh2 sal toilet?bila dorg ckp 2 request dr SJM sndri lg la aku x pcaya..korg ingt SJM 2 ade ms ke nk gi ckp ngn korg spy jgn share toilet ngn dorg?2 mst la arahan dr organizer sndri..tp korg tau x knp??krn dorg dh tlalu susah nk bwk artis cam SJM yg level international dtg cni.bayar mahal2 so kne la jg dorg baik2.2 mmg stail korea.coz dorg sgt jg artis dorg..


Agknye smpai bila la nk abis perang ni??nmpknye ade lg x tau nk senyap..si azwan ali 2..x abis2 lg dgn kutukan dia terhadap kpop artis,kpop fans n kerajaan..semoga azwan ali yg dh tlalu jauh tlanjur ni diberi hidayah oleh Allah supaya bertaubat..jgn smpai kne gam baru tau,,

No comments:

Post a Comment